Idag har jag haft spenderarbyxorna på.

Publicerad 2013-03-26 21:23:00 i Tyger,

 
Jag hade bestämt mig för redan igår för att jag skulle knalla ner till stan för att köpa resårband till monstrets leggings. Ni som vet hur mycket det kan börja klia i fingrarna av färgglatt tyg - särskilt när det är nedsatt vet att det var helt omöjligt för mig att gå ifrån den nyöppnade Ohlssons Tyger butiken utan en massa annat. Det resulterade i ett turkost tyg med fordon på, ett orange tyg med ugglor på och ett blått tyg med vita fluffiga moln på. Alla tre var bomullsjersey och jag tänkte ta med dom ut till monstrets mormor så att jag kan förtvätta dom där ute. Tvättstugan är dessvärre fullbokad fram till på fredag. Så utöver tygerna och 2.5 meter resårband köpte jag även en tvillingnål och en förpackning nålar specialanpassade för jerseytyger. Med fel nål så kan det tydligen bli små hål i sömmarna när man tvättar kläderna. (Pinsamt att jag inte hade koll på detta!) Och sist men inte minst - en turkos trådrulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela